INDIVIRTUAL - TECHNISCH PARTNER IN DIGITALE DIENSTVERLENING

Mijn opdracht in New Jersey

November 17, 2011

New Jersey?

Onderweg naar kantoor, op een vrijdagmiddag in oktober, werd ik gebeld door een Indivirtual collega. Er werd mij gevraagd of ik interesse had in een korte opdracht van twee weken in New Jersey. Daar heb ik uiteraard direct ja op gezegd. Enkele dagen na dit verzoek kwam ik erachter dat het niet zomaar ergens in New Jersey zou zijn, maar in Jersey City op steenworp afstand van New York! Binnen een week was alles geregeld en zat ik in het vliegtuig.

Heenreis

Op zondag, na ruim zeven uur vliegen, ben ik geland op JFK.  Eenmaal aangekomen stond de limoservice al klaar om mij naar het hotel te brengen. Na een mooie rit vanaf JFK door het centrum van New York, kwam ik aan bij het hotel. Het hotel was erg luxe en had een ruime kamer. Ook was er een zwembad en fitnessruimte. Vanuit de kamer had ik een prachtig uitzicht over Manhattan!

Na op tijd naar bed te zijn gegaan was maandag de eerste werkdag. De dresscode van het bedrijf was ´Suit and Tie´, wat voor een webontwikkelaar toch een grote uitzondering is in plaats van een regel. Met een light-railverbinding werd ik vanaf het hotel in een kleine twintig minuten voor de deur van het bedrijf afgezet. Het bedrijf was, evenals het hotel, gevestigd aan het water, waarvandaan er een prachtig uitzicht was op het Financial District van New York.

Eerste week

De eerste week was vrij intensief en hard werken. Het is natuurlijk erg belangrijk om jezelf in twee weken te bewijzen.

’s Avonds na het werk heb ik iedere dag een paar baantjes getrokken in het zwembad en ben ik op tijd gaan slapen voor de nieuwe werkdag. De eerste dagen zat ik door het tijdsverschil om zes uur ’s ochtends rechtop in bed en was ik na een dag werken om negen uur helemaal afgemat.

Weekend!

philippe_in_NYC-300x225.jpgNa de eerste week was het zover; tijd om de stad te verkennen! Op zaterdag ben ik vroeg opgestaan, om zoveel mogelijk te kunnen zien. Vanaf het hotel vertrok een ferry naar Midtown Manhattan, waarna het nog een kwartiertje lopen was naar Times Square. Vervolgens ben ik naar het Rockefeller Center gelopen om daar met de lift naar de 67e verdieping te gaan om van een waanzinnig uitzicht te genieten. Later op de dag heb ik nog een wandeling gemaakt door Central Park en heb ik de bekende avenues bezocht. De eerste dag eindigde op Times Square, wat ’s avonds nog veel indrukwekkender is dan overdag.

Op zondag wilde ik het monument van elf september bezoeken wat sinds kort geopend is, echter was dit die dag helaas niet toegankelijk voor bezoekers. Mijn tocht ging verder naar het Vrijheidsbeeld, waar je met 700 andere mensen uit de hele wereld op een boot naartoe kon gaan.

Tot slot ben ik met de metro weer Uptown gegaan om nog wat winkels te bezoeken, waaronder het enorme warenhuis Macy´s. Na van een flinke burger bij McDonald’s op Times Square te hebben genoten, was het tijd om richting hotel te gaan. Het weekend was alweer voorbij en de tweede werkweek stond voor de deur.

Tweede week

De opdracht verliep goed en halverwege de week heb ik het belangrijkste onderdeel kunnen afronden, waardoor ik nog wat tijd over had om enkele andere punten op te pakken.

Op woensdagavond ben ik na het werk nog één keertje met de ferry naar de overkant gegaan, om het monument van elf september bezoeken. Dit was erg bijzonder en je kunt het je bijna niet voorstellen dat er, tien jaar geleden, twee kolossen van gebouwen stonden, die in vergelijking met de meeste gebouwen eromheen twee keer zo hoog waren.

De terugreis…

Donderdagavond was het alweer tijd om in te pakken. Op vrijdag vertrok mijn vlucht om 18:20u. vanaf het vliegveld Newark. Na twee geweldige weken, waarin alles goed ging, heb ik afscheid genomen van mijn collega’s en ben ik voor de deur van het bedrijf op de limoservice gaan wachten.

Na een kwartier was er nog geen spoor van de taxi te bekennen en ben ik gaan bellen. Aan de telefoon werd mij verteld dat de taxi mij om 15:30u. bij het hotel had verwacht en dat terwijl in mijn perfect verzorgde reisdetails vermeld stond, dat ik om 16:30u. bij het bedrijf opgehaald zou worden. Tegen de tijd dat er een andere taxi arriveerde, was er bij elkaar al een ruim een uur verstreken. De rit naar Newark had in een klein uur gekund. Echter stond het verkeer op de weg dusdanig vast, dat dit in totaal twee uur in beslag heeft genomen. En jawel, eenmaal aangekomen op het vliegveld, had ik net mijn vlucht gemist! Dit was erg balen en helemaal toen ik erachter kwam dat ik mijn pinpas in een ATM had laten zitten.

Gelukkig kon er snel een hotelkamer en een nieuwe vlucht, via Dublin, voor de dag erop worden geboekt. De volgende dag werd ik wakker met een flinke kater, wat overigens niet door de drank kwam! Tot mijn verbazing zag ik dat er een enorm pak sneeuw lag en was ik al bang dat mijn vlucht geannuleerd zou worden… Gelukkig vloog ik ’s avonds pas en had ik alle tijd om van het hotel in de buurt van Newark naar JFK te reizen. Voor vertrek werd het vliegtuig eerst helemaal sneeuwvrij gemaakt en kon ik uiteindelijk met een klein uurtje vertraging vertrekken. Eenmaal op Dublin aangekomen, hoorde ik dat zowel JFK als Newark beide gesloten waren vanwege het plotselinge winterse weer! Heb ik toch nog een beetje geluk gehad…

Uiteindelijk maakte het missen van de vlucht niet zoveel meer uit. Het kon bij lange na niet op tegen de twee fantastische weken in Jersey City en New York, waarin werkelijk alles groot, groter en grootst is, of juist het tegenovergestelde. Het was een geweldige ervaring om, zo kort als het was, hier te mogen zijn tussen mensen die hier wonen en werken. Na een reis van een ´kleine´ 20 uur was ik eindelijk op Schiphol aangekomen en lag ik ´s avonds om 20:30u.  in mijn mandje.