8 redenen om voor Contentful te kiezen
Wat is Contentful (En een headless CMS)? Contentful is een headless CMS. Een systeem, waarbij de creatie en het beheer van content is losgekoppeld van de presentatie. Met andere woorden, Contentful k…
INDIVIRTUAL - TECHNISCH PARTNER IN DIGITALE DIENSTVERLENING
February 24, 2011
Google Cloud Connect is eindelijk uit Beta en velen zullen hier naar uitgekeken hebben. De enorme cloud van Google is beschikbaar voor opslag en slimme synchronisatie van je Office documenten. Ik zelf heb er nog niet veel aan want de plug-in die je nodig hebt is alleen beschikbaar voor Windows op dit moment.
Google Cloud Connect maakt het mogelijk om samen te werken aan Office documenten, ze te delen en ze in de Cloud op te slaan. Geen zorgen meer over backups maken en ook nooit meer documenten rondsturen per e-mail. Met Dropbox kun je natuurlijk al heerlijk werken, zonder zorgen te maken over delen, en backups. Maar gelijkertijd werken in een Office document daar is Dropbox niet voor bedoeld. Veel mensen werken met Sharepoint om deze reden, maar Google biedt nu de mogelijkheid om met een veel kleinere oplossing samen te werken.
Dat het niet op een Mac werkt zal hopelijk tijdelijk zijn, want bij Google zelf gebruiken genoeg mensen een Mac. In het kader van eat your own dogfood zullen ze dus ook wel aan een Mac plugin werken. Ik kan er alvast niet op wachten :-)